روحانی:

به اندازه ۱۴ کشور اروپایی گاز مصرف می‌کنیم

رئیس‌جمهوری در آیین بهره‌برداری از طرح‌های استان بوشهر گفت: روزی یک میلیارد مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود، اما باید در مصرف گاز صرفه‌جویی شود و ما به اندازه ۱۴ کشور اروپایی که در مناطق سردتر از ما زندگی می‌کنند، گاز مصرف می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی و توسعه‌ای کشور پس از افتتاح ۶۰ طرح زیربنایی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ارزش حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: استان بوشهر از لحاظ انرژی برای ما بسیار اهمیت دارد و این استان مرکز گاز کشور به‌شمار می‌آید. در این زمستان سرد که مردم با مصرف گاز طبیعی گرم می‌شوند بخش اعظم این نعمت از این استان است.  

وی تأکید کرد: در هفت سال گذشته در بخش صنعت نفت و گاز موفق شدیم تولید گاز را به هزار میلیون متر مکعب در روز برسانیم، به آن معنا که روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز تولید می‌شود. البته باید در مصرف گاز صرفه‌جویی شود، زیرا حجم مصرف گاز در کشور بسیار بالاست و ما به اندازه ۱۴ کشور اروپایی که در مناطقی سردتر از ما زندگی می‌کنند، گاز مصرف می‌کنیم.  

رئیس‌جمهوری ادامه داد: در زمینه تولید کمپرسور در گذشته نیازمند خارج بودیم و از خارج وارد می‌کردیم، اما خوشبختانه امروز در داخل ساخته می‌شود که افتخاری بسیار بزرگ برای صنعت دانش‌بنیان کشور است.

روحانی گفت: خوشحالم که در چهل و یکمین پنجشنبه شاهد افتتاح بیش از ۶۰ طرح مهم در مناطق آزاد و مناطق ویژه هستیم که ارزش این طرح‌ها در مجموع حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و اشتغال بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر را به دنبال خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اهمیت ویژه مناطق آزاد و ویژه تصریح کرد: مبنای این مناطق این بوده است که سرمایه‌گذاران بتوانند با تسهیلاتی ویژه‌ و معافیت‌ها و امتیازهای ویژه بتوانند در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند و بیشتر آنچه به دست می‌آید صادر کنند و آنها جاذبه‌ای داشته باشند که با این جاذبه بتواند سرمایه‌های خارجی و داخلی و فناوری را جذب کنند.