کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه مصرف فرآورده‌های نفتی نفت گاز، نفت سفید و نفت کوره در سال گذشته، روند کاهشی داشته است گفت : بیش از ۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی ستل ۱۴۰۲ در این استان مصرف شد.

پیمان بهرامی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه به افزایش ۱۵ درصدی مصرف بنزین در همین بازه زمانی اشاره کرد و گفت : در یکسال گذشته ۷۵۲ میلیون و ۴۲۹ هزار لیتر بنزین در این استان مصرف شد و در عین حال مصرف نفت سفید به بیش از ۸۱ میلیون لیتر رسید که کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

وی از کاهش ۱۱ درصدی مصرف نفت گاز استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مدت مذکور حدود ۹۱۰ میلیون لیتر نفت گاز و همچنین حدود ۶۹۹ میلیون لیتر نفت کوره در این منطقه مصرف شده که نسبت به سال پیش از آن سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بهرامی از مصرف بیش از ۱۷میلیون کیلوگرم گازمایع در سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین توزیع گاز مایع با تراکنش بانکی بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از افزایش ۱۰ درصدی مصرف بنزین در استان از آغاز تعطیلات نوروزی (۲۳ اسفندماه۱۴۰۲) تا روز سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این مدت ۴۸ میلیون و ۸۲۲ هزار لیتر بنزین در استان مصرف شد و لازم به ذکر است که در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین در منطقه کرمانشاه به مصرف می‌رسید که در این ایام به روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف در بازه زمانی یادشده، مربوط به ۱۲ فروردین ماه با سه میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف مربوط به روز سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳ با یک میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر بود، افزود: تمام عوامل عملیاتی در این ایام تلاش کردند که جریان تامین و توزیع سوخت با وجود افزایش مصرف، روندی روان و عادی داشته باشد و گردشگران جهت تامین سوخت موردنیاز مشکلی نداشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه