پرونده گازرسانی در روستاهای ایلام بسته شد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از گازرسانی به 32 روستا در اقصی نقاط این استان طی سال 1402 خبر داد و گفت: هم‌اکنون 99 درصد جمعیت روستایی استان از گازطبیعی برخوردار هستند و ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است.
- اخبار استانها -

به گزارش تجارت نفت به نقل از خبرگزاری تسنیم ازایلام؛ محمود کشاورز با اعلام این خبر، گفت: گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از 786 خانوار با جمعیتی بالغ بر 3 هزار و 526 نفر از گازطبیعی برخوردار شده‌اند.

وی با بیان این‌که این شرکت  با تلاش و کوشش در حال خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه و محرومیت‌زدایی است، افزود: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است، سال گذشته بسته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه، تصریح کرد: در حال حاضر، 100 درصد جمعیت شهری و 99 درصد جمعیت روستایی استان از گازطبیعی برخوردار هستند.

کشاورز با اشاره به این‌که از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون 215 هزار و 998 مشترک جذب شده، خاطرنشان کرد: تاکنون 5 هزار و 965 کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

وی با بیان این‌که از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان ایلام تاکنون، بیش از 126 هزار و 745 انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده،گفت:هم اکنون 26 شهر و 587 روستای استان از نعمت گازطبیعی برخوردار هستند.

کشاورز با اشاره به این‌که گازرسانی به 24 جایگاه CNG در استان ایلام، احداث 286 ایستگاه تقلیل فشار و اندازه‌گیری،گازرسانی به 12 شهرک صنعتی استان،گازرسانی به یک‌هزار و 389 واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت از ابتدا تاکنون بوده، افزود: تعداد کل روستاهای ایلام 637 روستا بوده که از این تعداد، 587 روستا گازدار و 50 روستا به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.