هند خرید نفت روسیه از نفتکش‌های تحریم شده را متوقف کرد

پالایشگاه‌های خصوصی و دولتی هند از جمله بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور دیگر محموله‌های نفت روسیه را که توسط نفتکش‌های ساوکامفلات حمل می‌شوند بخاطر تحریم شدن این شرکت دریافت نمی‌کنند.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش تجارت نفت به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، تمام پالایشگاه‌های هند در حال حاضر از دریافت نفت خام روسیه که توسط نفتکش‌های ساوکامفلات حمل می‌شوند به خاطر تحریم‌های آمریکا خودداری می‌کنند. بدین ترتیب تجارتی که از زمان حمله روسیه به اوکراین طی دو سال گذشته رونق گرفته بود پیچیده‌تر می‌شود.
پالایشگاه‌های خصوصی و دولتی هند از جمله بزرگترین پالایشگاه نفت این کشور دیگر محموله‌های نفت روسیه را که توسط نفتکش‌های ساوکامفلات حمل می‌شوند دریافت نمی‌کنند. این پالایشگاه‌ها مالکیت هر کشتی را بررسی می‌کنند تا مطمئن شود متعلق به این شرکت یا گروه‌های تحریم شده دیگر نباشند.
آمریکا در ماه گذشته و در دومین سالگرد حمله روسیه به اوکراین تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کرد که در میان آنها می‌توان به تحریم شرکت اپراتور نفتکش ساوکامفلات و چندین نفتکش متعلق به این شرکت روسی اشاره کرد.
طبق گفته برخی منابع، ریلاینس اینداستریز، بزرگترین پالایشگاه هند خرید نفت خام از روسیه که در نفتکش‌های متعلق به این شرکت حمل می‌شوند را متوقف کرده است.
پالایشگاه‌های هند نگرانند تحریم‌های جدید حمل و نقل نفت از روسیه در کشتی‌های تحریم نشده را هم سخت‌تر کند و بدین ترتیب هزینه کشتیرانی افزایش یافته و حاشیه‌های سوددهی پایین بیاید.
طبق گفته یکی از مقامات دولتی هند، این کشور همچنان به خرید نفت روسیه ادامه می‌دهد اما در صورتی که پایین‌تر از سقف قیمت تعیین شده توسط گروه 7 یعنی 60 دلار در هر بشکه فروخته و در کشتی‌های تحریم نشده منتقل شوند.
حتی قبل از تحریم‌های جدید آمریکا هم حاشیه‌های سوددهی برای پالایشگاه‌های دولتی هند در بحبوحه سخت‌تر شدن دسترسی به نفت خام روسیه و افزایش نرخ کشتیرانی به خاطر بحران دریای سرخ، پایین آمده بود.