نقش رسانه در ترویج هر فرهنگی بسیار قابل توجه است

زارعی کوشا گفت: نقش رسانه در ترویج و نهادینه کردن هر فرهنگی بسیار قابل توجه بوده و برگزاری این برنامه‌ها در تحقق اهداف در حوزه فرهنگ سازی الگوی مصرف غیرقابل انکار است.

اسماعیل زارعی کوشا امروز در اختتامیه سومین جشنواره منطقه‌ای گاز و رسانه در محل سالن جلسات شرکت گاز، گفت: مهمترین گره‌ای که در حوزه اقتصادی در سطح کلان با آن مواجه هستیم فرهنگ اقتصادی است که با اصلاح الگوی مصرف می‌توان بخش عمده‌ای از این مشکلات را کاهش داد.

استاندار کردستان ادامه داد: اصلاح فرهنگ اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی ما را حل کند که از مهمترین مصادیق این فرهنگ، الگوی مصرف است.

زارعی کوشا با بیان اینکه مردمانی پر مصرف و کشوری مصرف گرا هستیم، تصریح کرد: درست است که خداوند نعمت و موهبت خود را بر ما تمام کرده و دومین کشور دنیا در ذخایر گاز و اولین کشور‌های دارای ذخایر نفتی هستیم، اما در مصرف متاسفانه بر مبنای آنچه قرآن به ما دستور داده و دین به ما آموخته است عمل نمی‌کنیم و این درست مصرف نکردن در آینده ما را دچار مشکلات فراوان خواهد کرد.

وی برگزاری جشنواره گاز و رسانه را به عنوان رویداد تاثیرگذار در ترویج فرهنگ الگوی مصرف دانست و گفت: امیدواریم در سومین اختتامیه این جشنواره که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، پایه برگزاری چهارمین دوره این جشنواره به صورت ملی گذاشته شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه فعالان رسانه در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار هستند، افزود: نقش رسانه در ترویج و نهادینه کردن هر فرهنگی بسیار قابل توجه بوده و برگزاری این برنامه‌ها در تحقق اهداف در حوزه فرهنگ سازی الگوی مصرف غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به میانگین استان در شاخص بهره مندی از پوشش گاز طبیعی اظهار کرد: استان کردستان در این حوزه با تحقق ۱۰۰ درصدی بهرمندی جمعیت شهری و روستایی از گاز طبیعی بسیار جلوتر از میانگین کشوری است.

استاندار کردستان گفت: شاخص بهره‌مندی از گاز طبیعی در کل کشور ۸۵ درصد و در کردستان ۱۰۰ درصد بوده امیدواریم در سایر شاخص‌های برخورداری نیز به جایگاه اصلی برسیم.

ارسال ۴۱۳ اثر به سومین جشنواره گاز و رسانه

 مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در کنار یک هزار ۶۵۰ روستا به ۱۰۰ کوخ نیز در سطح استان گازرسانی شده است.

احمد فعله‌گری اذعان کرد: نقش اصحاب رسانه در دستیابی به تحقق ۱۰۰ درصدی گازرسانی در سطح استان بی بدیل و قابل توجه بوده است.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف گاز از دلایل اصلی برگزاری جشنواره گاز و رسانه بود که خوشبختانه شاهد برگزاری سومین دوره این جشنواره به صورت منطقه‌ای هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه آثار از ۵ استان غرب کشور به دبیرخانه جشنواره گاز و رسانه ارسال شده است، گفت: تلاش خوبی در راستای برگزاری این جشنواره صورت گرفته و امیدواریم شاهد استمرار دوره‌های بعدی آن باشیم.

فعله گری از ارسال ۴۱۳ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه‌ای گاز و رسانه خبر داد و افزود: این آثار در هشت بخش و بیشتر تمرکز روی دستاورد‌های گازرسانی و فرهنگ مصرف بوده و امروز در اختتامیه این جشنواره از ۴۰ اثر برتر تقدیر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج