مصوبه مهم در برنامه هفتم برای تسهیل سرمایه‌گذاری در سوخت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای اولین بار در تولید مشترک هم بخش خصوصی می‌تواند سهیم باشند، گفت: آن چیزی که مورد نیاز کشور ما است این است که بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای میادین نفت و گاز و توسعه و ارز آوری بیشتر در این حوزه استفاده کنیم.
- اخبار سیاسی -

محمد حسین حسین زاده عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره فواید حضور بخش خصوصی در توسعه میادین نفت و گاز، توسعه پالایشگاه‌ها و…، گفت: یکی از کارهای خوبی که با کمک دولت و مجلس در برنامه هفتم مصوب شد بحث تسهیل سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفت و گاز بود.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تایید برنامه هفتم

وی در ادامه بیان کرد: توسعه میادین نفت و گاز با کمک بخش خصوصی در واقع کمک به مردمی‌سازی این حوزه است. در این سرمایه‌گذاری هم شرکت‌های داخلی و هم شرکت‌های خارجی می‌توانند مشارکت داشته باشند.

حسین زاده گفت: بخش خصوصی هم می‌توانند در میادین نفت و گاز و توسعه پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و هم می‌توانند در سود آن سهیم باشند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در تولید مشترک هم این افراد می‌توانند سهیم باشند، ادامه داد: آن چیزی که مورد نیاز کشور ما است این است که بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف برای میادین نفت و گاز و توسعه و ارز آوری بیشتر در این حوزه استفاده کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به منابع محدود وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری در توسعه میادین نفت و گاز و بحث سهم 14 و نیم درصدی در این حوزه و مصارف زیادی که در این حوزه وجود دارد؛ عملا ما باید بسته‌های با رویکرد تشویقی و سیاست‌گذاری با این رویکرد را برای شرکت‌های خصوصی و فراملی در حوزه بین المللی انجام دهیم که در برنامه هفتم دیده شده است.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: این بسته‌ها را با رویکرد تشویقی می‌توانیم به بخش خصوصی برای توسعه سرمایه‌گذاری در میادین نفت و گاز معرفی کنیم تا شرکت‌های خصوصی به این حوزه ورود کنند و کشور ما با روند رو به رشدی در حوزه تولید توسعه و رشد پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: با این اقدامات انحصار موجود در این حوزه شکسته می‌شود و قطعا این اقدام فواید زیادی از جمله برداشت بیشتر، رشد، توسعه و سود بیشتر و همچنین تلاش برای رفع ناترازی سوخت در حوزه‌های مختلف که گریبان‌گیر کشور است، خواهد داشت.