برای هفتمین هفته پیاپی؛

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای هفتمین هفته پیاپی افزایش یافته است.


شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا را برای هفتمین هفته پیاپی افزایش دادند، زیرا افزایش قیمت انرژی در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان نفت شیل را ترغیب کرده است نفت بیشتری استخراج کنند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۹ دی‌ماه) خود آورده است که با افزایش ۹ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به هشتم ژانویه (جمعه، ۱۹ دی‌ماه) به ۳۶۰ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید.

با وجود افزایش شمار دکل‌ها در ماه‌های اخیر، تعداد کل دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۴۲۱ دستگاه و ۵۴ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

مجموع دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، به ۲۷۵ دستگاه یعنی بالاترین تعداد از ماه مه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه افزایش به ۸۴ دستگاه یعنی بالاترین رقم از ماه آوریل رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره ۵۲ دلار برای هر بشکه معامله شد که بالاترین قیمت آن از ماه فوریه ۲۰۲۰ بود.

بر اساس داده‌های بیکرهیوز، قیمت‌های بالاتر نفت شرکت‌های انرژی را ترغیب کرد از ماه اوت که شمار مجموع دکل‌های حفاری آمریکا به کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت رسید، افزایش دهند. در حالی که تعداد دکل‌ها در سال ۲۰۲۰، ۴۵۴ دستگاه کاهش یافت و دومین کاهش سالانه پیاپی را تجربه کرد، شمار دکل‌های نفت در سه‌ماه چهارم ۲۰۲۰ بیشترین افزایش را از سه ماه دوم ۲۰۱۷ ثبت کرد.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده، مورد توجه فعالان بازار نفت است.