روسیه صادرات نفت خود را 50 هزار بشکه در روز پایین می‌آورد

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد کشورش صادرات نفت خود را در ماه دسامبر 50 هزار بشکه بیش از 300 هزار بشکه‌ای که قبلاً در مورد آن توافق کرده بود پایین می‌آورد.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش تجارت نفت به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، روسیه اعلام کرد صادرات نفت خود را 50 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر بیشتر از آنچه قبلاً متعهد شده بود پایین می‌آورد تا از قیمت جهانی نفت حمایت کند.

عربستان و روسیه به عنوان بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا از اعضای ائتلاف اوپک پلاس خواسته‌اند به قرارداد کاهش تولید بپیوندند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مدتی بعد از برگزاری اجلاس اوپک پلاس به ریاض سفر کرد. اوپک پلاس از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، روسیه و سایر متحدان آن تشکیل شده است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم اعلام کرد کشورش صادرات نفت خود را بیش از 300 هزار بشکه‌ای که قبلاً در مورد آن توافق کرده بود پایین می‌آورد.

تولید نفت ایران با افزایش 90 هزار بشکه ای به مرز 3.2 میلیون بشکه رسیداوپک پلاس بیش از نصف بازار نفت جهان را در اختیار دارد

آژانس خبری اینترفکس به نقل از نواک نوشت:«احتمالاً 50 هزار بشکه دیگر از صادرات نفت در ماه دسامبر کاسته خواهد شد و شاید هم بیشتر».

روسیه قبلاً متعهد شده بود صادرات خود را 300 هزار بشکه در روز نسبت به سطح ماه مه تا ژوئیه پایین بیاورد و تا پایان سال ثابت نگه دارد. روسیه در دسامبر توافق کرد این رقم را در سه ماهه اول 2024 به 500 هزار بشکه در روز برساند.

بدین ترتیب صادرات نفت روسیه در سال جاری میلادی کمتر از 247 میلیون تنی خواهد بود که این کشور در پیش‌بینی‌های اقتصاد کلان خود لحاظ کرده است.

نواک گفت امیدوار است شرکت گازپروم و شرکت CNPC چین به زودی بتوانند در مورد شرایط قرارداد فروش گاز از طریق خط لوله قدرت سیبری 2 به توافق برسند.

روسیه سال‌هاست در مورد ساخت خط لوله قدرت سیبری 2 برای انتقال سالانه حدود 50 میلیون متر مکعب گاز از یامال در شمال روسیه به چین از طریق مغولستان مذاکره می‌کند.