رصد امکانات رفاهی و مسائل کمی و کیفی جایگاه‌های سوخت اصفهان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: ارائه خدمات و امکانات رفاهی در جایگاه‌های عرضه سوخت استان در قالب طرح نظارت نوروزی رصدمی‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: ارائه خدمات و امکانات رفاهی و مسائل کمی و کیفی در جایگاه‌های عرضه سوخت استان در قالب طرح «نظارت نوروزی» رصد و کنترل می‌شود.

عبدالله گیتی‌منش  با بیان اینکه نظارت نوروزی بر جایگاه‌های سوخت تا ۱۵ فروردین امسال ادامه دارد، افزود : در بازدید‌های نظارتی مسائلی مانند خدمات رسانی مناسب و امکانات رفاهی از جمله نمازخانه و سرویس بهداشتی مورد توجه است.

او گفت:مسائل کمی و کیفی در جایگاه‌های عرضه سوخت نیز با نمونه‌گیری از خروجی نازل‌ها و با هدف پیشگیری از تخلف‌های احتمالی مانند کم فروشی، کنترل می‌شود.

گیتی منش با اشاره به آماده‌باش تیم‌های نظارتی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان در ایام نوروز، گفت: اگر مردم شکایتی از جایگاه۸‌های عرضه سوخت دارند می‌توانند آن را به سامانه تلفنی ۹۶۲۷ گزارش کنند.

او با بیان اینکه بیش از ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت و حدود ۱۶۰ جایگاه سی ان جی (CNG) در استان اصفهان فعال است، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مطلوب آنها در تعطیلات نوروزی اتخاذ و حتی نازل‌هایی که به هر دلیل غیرفعال بودند وارد چرخه خدمات رسانی شد.

گیتی‌منش با اشاره به تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز مسافران نوروزی و میزان سوخت ذخیره شده بویژه بنزین در انبار‌های نفت استان، تصریح کرد: میانگین مصرف بنزین در ۱۱ ماه سال گذشته نزدیک به هشت میلیون لیتر در روز بود که پیش بینی می‌شود در تعطیلات نوروز امسال به ۱۰ میلیون هم برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان تاکید کرد: از مردم بویژه مسافران نوروزی درخواست داریم تا کارت سوخت شخصی شان را همراه خود داشته باشند هرچند طبق برنامه ریزی صورت گرفته تعداد کارت‌های سوخت آزاد در جایگاه‌ها افزایش یافته است.

گیتی‌منش همچنین گفت: استفاده از مکمل‌ها برای بنزین را تایید نمی‌کنیم، زیرا سوخت عرضه شده در جایگاه‌ها به اعتقاد تولیدکنندگان و شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به مکمل نیاز ندارد.

او اضافه کرد: هموطنان این نکته را نیز مورد توجه قرار دهند که نیازی به پرداخت پول اضافی به اُپراتور‌ها در جایگاه‌های عرضه سوخت نیست و اپراتور‌ها باید دارای لباس فرم و نشان باشند.

به گفته وی، در مواردی گزارش شده است که عده‌ای سودجو در جایگاه‌های عرضه سوخت حضور یافته و با جا زدن خود بعنوان اپراتور از کارت‌های سوخت و بانکی مشتریان، سوء استفاده کرده اند.

گیتی‌منش با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین سوخت گاز مایع در تعطیلات نوروزی نیز اتخاذ شده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین انبار نفت کشور یعنی «شهید منتظری» با ۷۲ سکوی بارگیری در اصفهان مستقر است و این مرکز همراه با انبار‌های کاشان و نایین آمادگی کامل برای خدمات رسانی دارند.

استان اصفهان از حدود ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز و ۱۶۰ جایگاه سی ان جی برخوردار است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان