راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی (صفحه ای) ویژگی‌ها و نکات خرید

مقاله راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی، نکاتی را بازگو می‌کند که اگر شما در زمان خرید به آن توجه کنید، می‌توانید بهترین انتخاب را انجام ‌دهید.
- اخبار بازار -

ما تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین نکات را در این مقاله بنویسیم، به امید آنکه شما انتخابی هوشمندانه و خریدی بهتر انجام دهید.

نکات مهم قبل از خرید اجاق گاز رومیزی

شما برای داشتن یک اجاق گاز رومیزی (صفحه‌ای) خوب، باید با یک استراتژی مشخص به بازار ورود کنید. در سطور زیر سعی می‌کنیم بخش‌هایی از این استراتژی را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید:بهترین اجاق گاز رومیزی + 6 ویژگی برند برتر

سبک زندگی

در استراتژی خرید اجاق گاز، اولین مسئلۀ تعیین‌کننده، سبک زندگی و نوع دیزاین منزل است. افرادی که برای منزل، دکوراسیون مینیمال را انتخاب می‌کنند، قطعا با اجاق گاز رومیزی ارتباط بهتری خواهند داشت.

ابعاد آشپزخانه

یکی از نکات مهم در خرید اجاق گاز رومیزی که زیاد به آن پرداخته می‌شود، ابعاد آشپزخانه است. معمولاً اجاق گازهای رومیزی، ابعادی بین 56 تا 83 سانتی‌متر طول دارند. طبعاً هرچه آشپزخانه شما بزرگتر باشد، برای انتخاب اجاق گازهایی با تعداد شعله بیشتر، کار راحت‌تری دارید.

استاندارد نصب اجاق گاز رومیزی

طبق استاندارد شرکت گاز، فاصله شیر گاز تا اجاق باید بین 31 تا 53 سانتی‌متر باشد. رعایت این فاصله باعث می‌شود که نتوانید هر اجاق گاز با هر ابعادی را انتخاب نمایید. بنابراین قبل از خرید اجاق گاز، حتما فاصله بین شیر گاز تا اجاق را محاسبه کنید؛ چرا که ممکن است بین شیر گاز و اجاق، سینک، یخچال و... قرار گیرد که باید عرض آنها نیز در محاسبات وارد شود.

معرفی انواع اجاق گاز رومیزی

به‌طورکلی اجاق گازهای رومیزی به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند:

گاز صفحه‌ای یا توکارگاز رومیزی یا روکار

اجاق گاز رومیزی روکار، دارای پایه بوده و روی سطح کابینت گذاشته می‌شود؛ اما اجاق گازهای صفحه ای توکار، بدون پایه بوده و ارتفاع یا عمق آن، بعد از برش سطح کابینت، داخل آن جانمایی می‌شود.

اجاق گازهای رومیزی، از لحاظ جنس بدنه و نوع احتراق نیز به دو گروه و هر گروه به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

انواع اجاق گاز رومیزی از لحاظ جنس بدنه

اجاق گازها به دو دسته تمام استیل و تمام شیشه تقسیم بندی می‌شوند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری اشاره می‌کنیم.

اجاق گاز تمام استیل

زمانی که شما اجاق گاز صفحه‌ای تمام استیل را بررسی می‌کنید؛ متوجه می‌شوید تمام بدنه گاز از استیل ساخته شده است. ویژگی این اجاق گاز، استحکام و طول عمر بالای آن است.

اجاق گاز تمام شیشه

شیشه سکوریت نشکن که در مقابل حرارت مقاوم است، ساختمان این اجاق گاز رومیزی را تشکیل می‌دهد. ضخامت شیشه این نوع اجاق بین 8 تا 10 میلی‌متر متغیر است و تحمل دما تا 800 درجه سانتی‌گراد را نیز دارد.

اجاق گاز استیلشیشه

این مدل اجاق گاز که قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارد؛ در واقع اجاق گاز شیشه‌ای است؛ با این تفاوت که دورتادور شیشه توسط صفحه استیل مهار شده است.

اجاق گاز رومیزی از لحاظ تولید حرارت

اجاق گاز شعله‌دار:

منظور از اجاق گاز شعله‌دار، وجود مشعل گازسوز بر روی اجاق گاز است.

اجاق گاز الکتریکی:

حرارت تولید شده در این اجاق به‌وسیله جریان الکتریسیته ایجاد می‌شود و روی اجاق گاز، دایره‌هایی شکل‌گرفته که محل قرارگیری المنت‌های برقی است.

اجاق گاز القایی:

اجاق‌گاز القایی، جدیدترین نسل گازهای خانگی است که حرارت بر اساس القای مغناطیسی ایجاد می‌شود. در این سیستم هنگامی که ظرف با سیستم مغناطیسی تماس دارد، گرما به شکل القایی آغاز می‌شود.

مزایا و معایب اجاق گاز رومیزی و صفحه‌ای

در راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و صفحه‌ای باید مزایا و معایب این دستگاه نسبت به اجاق گاز فردار موردتوجه قرار گیرد.

مزایای اجاق گاز رومیزی

نیاز به فضای کمترجذابیت‌بخشی به دکوراسیون،تمیزکردن راحت‌ترقیمت مناسب‌

معایب اجاق گاز رومیزی

نیاز به فر جداگانهعدم امکان جابه‌جاییعدم امکان آشپزی همزمان با ظروف بزرگ

نکات مهم در زمان خرید اجاق گاز رومیزی

برای خرید آگاهانه اجاق گاز، باید از وجود موارد زیر در اجاق گاز صفحه‌ای مطمئن باشید.:

داشتن ترموکوپل:

ترموکوپل در زمان خاموش‌شدن شعله اجاق، جریان گاز را به طور اتومات قطع می‌کند. در حقیقت این قطعه، ایمنی اجاق گاز را تأمین و از آتش‌سوزی و انفجار در خانه‌ها جلوگیری می‌کند.

جنس قطعات:

جنس قطعات و بدنه اجاق گاز رومیزی نظیر ولوم باکالیت نسوز ، شبکه چدنی پلوپز، جنس صفحه استیل و...از موارد مهم دیگری است که باید به آنها توجه کنید.

تعداد شعله:

یکی از معیارهای تقسیم اجاق گاز رومیزی، تعداد شعله‌های آنها است که شما بر حسب نیاز، باید از بین آنها انتخاب نمایید.

برای دیدن جدیدترین انواع اجاق گاز رومیزی  کلیک کنید.

بهترین اجاق گازهای رومیزی و صفحه‌ای

در این قسمت برای آشنایی مستقیم با انواع اجاق گاز رومیزی، دو نمونه از پروفروش‌ترین و بهترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

اجاق گاز آرویک مدل 5084LD:اجاق گازی با طراحی اختصاصی که دارای ترموکوپل تاپ‌تایم از شرکت  ORKLI  اسپانیا و شعله پلوپز DUAL است.

 

اجاق گاز رومیزی مدل YARAND کد CD5002:  ویژگی‌های این اجاق گاز به شرح زیر است

جنس صفحه از استیل 304 ( استیل ضدزنگ)ترموکوپل تاپ‌تایمشبکه چدنیمستقل پلوپزتوان حرارتی بالا

 

 

 

سؤالات متداول

گاز رومیزی چی بخرم؟ خوشبختانه وجود تمام معیارهای فوق به علاوه بیمه محصولات تا 36 ماه و با سقف مبلغ 1.920.000.000 تومان و ضمانت 25 ماهه هیچ شک و تردیدی در ذهن مشتریان عزیز برای خرید محصولات آرویک باقی نمی‌گذارد.

پرفروش‌ترین انواع اجاق گاز رومیزی آرویک کدام است؟ تمام اجاق گازهای رومیزی آرویک پرفروش هستند؛ اما دو مدل 5042RD  و 5002CD  به دلایل زیاد بیشتر فروش دارند.

کلام پایانی

برای خرید اجاق گاز باکیفیت، داشتن راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی، چه قبل از انتخاب و چه حین خرید، ضروری است. شما با توجه به معیارهای فوق و نیازهای خود می‌توانید یک اجاق گاز برای منزل و یا محل کار خود انتخاب کنید. لوازم خانگی  آرویک  به آدرس سایت arvik.co به عنوان یک تولیدکننده ایرانی اجاق گاز رومیزی و طرح فر با سابقه، محصولات زیادی را با استفاده از متریال با کیفیت، تولید و در اختیار شما قرار داده است.

"این مطلب تبلیغاتی است"