ذخایر نفت خام تجاری آمریکا کاهش یافت

گزارش سازمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام تجاری این کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان برای جلوگیری از تاثیرات مخرب نوسانات بهای طلای سیاه، اقدام به ذخیره نفت خام برای شرایط بحرانی احتمالی می‌کند. افزایش یا کاهش این ذخایر خود به طور مستقیم بر بازار انرژی جهان تاثیر می‌گذارد. 

به گزارش تجارت نفت به نقل از تله تریدر، سازمان انرژی آمریکا امروز (چهارشنبه) جدیدترین گزارش‌های خود را پیرامون شاخص‌های انرژی در این کشور منتشر ساخت.

بر اساس این گزارش، میزان ذخایر تجاری نفت خام آمریکا در هفته منتهی به هشتم مارس با یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش، به ۴۴۷ میلیون بشکه رسید. هم اینک میزان ذخایر تجاری نفت خام آمریکا ۳ درصد کمتر از میانگین ۵ سال گذشته است. 

در همین بازه زمانی، پالایشگاه‌های آمریکا به طور میانگین روزانه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت پالایش کرده اند که ۳۹۰ هزار بشکه بیشتر از یک هفته گذشته بوده است. 

به دلیل آنکه آمریکا اکنون در فصل مسافرت قرار ندارد، پالایشگاه‌های این کشور با ۸۷ درصد از ظرفیت خود طی هفته منتهی به هشتم مارس فعالیت داشته اند. در این بازه زمانی پالایشگاه‌های آمریکا روزانه ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه بنزین تولید کرده اند. 

در حوزه واردات نیز، این گزارش می‌افزاید: طی یک هفته اخیر آمریکا روزانه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام وارد کرده است که شاهد کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای در روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل