ثبت رکورد جدید مصرف بنزین در کشور/رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین نوروزی در آذربایجان غربی

مدیر شرکت نفت منطقه ارومیه گفت: مصرف بنزین در مرکز استان و نواحی تابعه ۱۲ درصد، افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با اشاره به ثبت رکورد جدید مصرف بنزین در سطح کشور و منطقه گفت: با آغاز تعطیلات و افزایش سفر‌های نوروزی به استان آذربایجان غربی مصرف بنزین در مرکز استان و نواحی تابعه ۱۲ درصد، افزایش یافته است.

احمد مجرد گفت: با آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین از ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با بیش از ۱۲ درصد رشد، به ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر رسید و در حال حاضر متوسط مصرف بنزین روزانه در مرکز و شهر‌های شمال استان آذربایجان غربی به رکورد جدید ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار لیتر رسیده است.

وی درباره آخرین وضعیت مصرف بنزین به تفکیک نواحی تابعه گفت: مصرف بنزین در بازه زمانی مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مرکز استان به ۷.۴ درصد، سلماس به ۶.۵ درصد، خوی به ۲۲.۷ درصد و ماکو به ۲۱.۳ درصد رشد رسیده است.

مجرد رغبت مسافران نوروزی در انتخاب مرز رازی و بازرگان برای سفر به کشور ترکیه را از علت‌های اصلی ثبت رکورد مصرف بنزین در نواحی خوی و ماکو را  اعلام کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه اضافه کرد: ثبت بیشترین رکورد مصرف بنزین مربوط به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در سطح منطقه بوده که در مقایسه با ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۲ درصد رشد داشته و ناحیه ماکو با ثبت رکورد مصرف بنزین ۴۷ درصدی در صدر جدول منطقه قرار گرفته است 
مدیر منطقه ارومیه تصریح کرد: وضعیت ذخیره سازی سوخت بخش حمل و نقل در انبار‌های نفت منطقه و کلیه جایگاه‌های سوخت در حد متعارفی بوده ولی لازم است رانندگان عزیز در مصرف بنزین صرفه جویی و مدیریت سفر انجام دهند.

این مقام مسئول درباره نحوه رسیدگی به شکایات مسافران و گردشگران گفت: در کلیه تلمبه‌های جایگاه‌های استان، شماره تلفن‌های رسیدگی به شکایات مردمی و ۰۹۶۲۷ مرکز ارتباطات مردمی نصب شده که به محض دریافت شکایت از جایگاه‌ها ضمن تماس با مشتری جهت حضور اختیاری در همان جایگاه به شکایت مذکور در حضور مدیر جایگاه و نماینده ناحیه رسیدگی و رضایت مشتری جلب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه