تولید روزانه 571 میلیون مکعب گاز از پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس چنوبی از تولید 75 درصد گاز کشور از پارس جنوبی خبر داد و‌ گفت: روزانه 571 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاههای پارس جنوبی تولید می‌شود.
- اخبار استانها -

کامبیز صفتی در حاشیه بازدید از پالایشگاه پنجم مجتمع گازی پارس جنوبی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفت: مجتمع گازی پارس جنوبی نقش غیرقابل انکاری در تامین سبد انرژی کشور دارد و اکنون 74 درصد گاز کشور از طریق پالایشگاه‌ها و فازهای مجتمع گازی تامین و شیرین سازی می‌شود.

وی افزود: افزایش کمی و کیفی تولیدات این مجتمع مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدارم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: استفاده از توان و تخصص متخصصان متعهد داخلی از اولویت‌های این مجموعه است و با تاکید مدیر عامل مجتمع گازی، بخش عظیمی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز مجتمع را از داخل کشور تامین می‌کنیم.

صفتی تصریح کرد: اکنون حدود 18 هزار نیروی متعهد و متخصص در 13 پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی اشتغال دارند و کارهای بزرگی توسط نیروهای داخلی انجام داده‌ایم.

وی افزود: پایداری و تثبیت تولید گاز از دغدغه‌های مدیران پالایشگاه است و طرح‌های مختلفی از جمله طرح فشارافزایی سکوهای پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: توسعه صنایع پایین دستی در محیط پیرامونی پارس جنوبی از مسایل مهمی است که بویژه در حوزه پتروشیمی، می‌تواند اشتغالزایی بی‌نظیری ایجاد کرده و درآمد ارزی بسیار بالایی در بر داشته باشد.

صفتی تصریح کرد: تولید روزانه 571 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده گانه مجتمع گازی پارس جنوبی نشانه جایگاه والای این مجموعه در انرژی کشور است.