توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل از تحویل بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ۷۰ جایگاه سوخت سی ان جی استان و توزیع آن در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

میر سعید سید متین سه شنبه با اشاره به توزیع ۲۱۴ میلیون و ۵۳۴ هزار متر مکعب گاز به جایگاه‌های CNG استان گفت: از این میزان گاز تحویلی، بیش از ۱۹۶ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه‌های داخل شهری و بیش از ۱۸ میلیون متر مکعب مربوط به جایگاه‌های بین راهی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز اردبیل با اشاره به در دسترس بودن جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی در اقصی نقاط استان، افزود: ۷۰ جایگاه CNG در استان برای توزیع گاز فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۲۶ جایگاه در سطح شهر اردبیل و ۴۴ جایگاه در سایر نقاط استان فعال هستند.

به گفته او، با توجه به تعداد جایگاه‌های سوخت در استان اردبیل، در زمینه توزیع و تحویل گاز به خودروها مشکلی وجود ندارد و دسترسی به جایگاه‌های سوخت سی ان جی در اقصی نقاط استان به سهولت امکانپذیر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ارتقای ضریب نفوذ گاز طبیعی در صنعت حمل و نقل را از اهداف استراتژیک صنعت گاز عنوان و افزود: در دسترس بودن، درصد بالای ایمنی، بازدهی مطلوب سوخت، حذف رسوبات سرب از مواد حاصل از احتراق، هزینه پایین تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه گاز طبیعی نسبت به وسایل نقلیه با سوخت فسیلی، عمر بالاتر روغن موتور، کاهش گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با وسایل نقلیه بنزینی و ارزان بودن نسبت به بنزین از مزایای گاز طبیعی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل