با تلاش متخصصان نفت و گاز آغاجاری ۲۰ هزار بشكه در روز به تولید نفت افزوده شد

با انجام دو اصلاحیه در تاسیسات مارون ۲ و بهره برداری رامشیر؛ ظرفیت تولید شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با توجه به محدودیت های طراحی و عملیاتی واحد نمکزدایی رگ سفید، تولید نفت نمکی در رامشیر با مشکلات عدیده ای روبرو بود. از سوی دیگر با افزایش توان تولید میدان رامشیر از مخازن آسماری و بنگستان تا ۸۵ ه ب ر از سوی اداره ارزیابی مخازن و حفر چاههای جدید، عملا امکان افزایش فوری تولید بدلیل نیاز به ایجاد ظرفیت فرآورشی لازم در واحد بهره برداری و ایجاد تسهیلات فرآورش نفت نمکی در رامشیر، فراهم نبود که در همین راستا  انجام اصلاحیه در دستور کار قرار گرفت.

 جواد تقی زاده با اشاره به لزوم انجام تعهدات تولید شرکت در سال جاری می گوید: پس از انجام بررسی های کارشناسی و رایزنی با ادارات مرتبط ستادی با تکیه بر دانش و پشتکار متخصصان فنی و عملیاتی این شرکت، ابتدا ظرفیت واحد بهره برداری رامشیر با نصب یک دستگاه تفکیک گر تا ۲۰ ه ب ر افزایش داده شد.

به گفته او با انجام چندین اصلاحیه  فرآورشی در واحدهای بهره برداری رامشیر و مارون ۲، امکان ارسال نفت نمکی رامشیر به واحد نمکزدایی مارون۲  نيز فراهم و ۲۰ هزار بشکه به ظرفیت فراورش نفت نمکی واحد رامشیر افزوده شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با این اقدام، علاوه بر فراهم نمودن افزایش تولید و استفاده از ظرفیت های موجود و افزایش بهره وری، امکان مانور بهتر عملیاتی در راستای  دستورالعمل های پدافند غیر عامل  نیز ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز