انتقال بیش از ۳.۶ میلیون لیتر مواد نفتی در ایام نوروز در فارس

مدیر منطقه فارس گفت: طی ۱۵ روز نخست فروردین ماه سال جاری مقدار ۱۵۰ میلیون لیتر نفت خام و میعانات گازی توسط مراکز پنج گانه این منطقه به پالایشگاه شیراز تحویل داده شد.

علیرضا عطار با بیان اینکه عملیات انتقال نفت خام و میعانات گازی، به صورت شبانه روزی از مراکز انتقال در منطقه فارس به صورت ایمن و پایدار در حال انجام است، تصریح کرد: طی ۱۵ روز نخست فروردین مقدار ۱۵۰ میلیون لیتر نفت خام و میعانات گازی توسط مراکز پنج گانه این منطقه تحویل پالایشگاه شیراز شد که نسبت به نیمه نخست فروردین ماه ۱۴۰۲ مقدار ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر منطقه فارس افزود: حجم مواد نفتی ارسالی در یک شرایط ایمن و پایدار با رعایت جوانب زیست محیطی انجام شده به طوری که پالایشگاه از نظر میزان ذخیره سازی در یک شرایط امن قرار دارد.

او با اشاره به آمادگی واحد‌های مختلف فنی، عملیاتی و ستادی در منطقه فارس برای پیشگیری و مقابله با هرگونه اتفاق احتمالی تصریح کرد: تمامی نفرات به صورت منظم وظایف محوله را به نحو احسن انجام می‌دهند و تیم‌های جایگزین اقدام سریع برای بروز احتمالی مخاطرات خصوصا در زمان تحت تاثیر قرار گرفتن عملیات جاری مراکز، تشکیل و سناریو‌های مورد نیاز طراحی شده است.

عطار همچنین گفت: عملیات حفظ و حراست و نگهداری ایمن از خطوط لوله نفت به صورت پیوسته توسط واحد‌های عملیاتی، حراست، بسیج و همکاری سایر ارگان‌های مرتبطت ادامه دارد.

او اظهار کرد: امید داریم با استعانت از درگاه الهی و تلاش جدی و روز افزون کارکنان منطقه، همچون گذشته با افزایش بهره وری شاهد انتقال ایمن و بی وقفه نفت خام و میعانات گازی و همچنین ارتباطات پایدار مخابراتی در سطح منطقه فارس باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز