احتمال افزایش قیمت نفت خام عربستان برای بازار آسیا

قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب 20 تا 30 سنت در هر بشکه نسبت به آوریل افزایش خواهد داشت.
- اخبار اقتصادی -

به گزارش تجارت نفت به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا احتمالاً قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب را در ماه مه افزایش می‌دهد.
نظرسنجی رویترز از 6 منبع پالایشگاهی نشان می‌دهد قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عرب 20 تا 30 سنت در هر بشکه نسبت به آوریل افزایش خواهد داشت.
انتظار می‌رود قیمت نفت خام فوق سبک عرب هم بین 30 تا 50 سنت در هر بشکه به خاطر افزایش قیمت نفت خام موربان ابوظبی که همین کیفیت را دارد، افزایش یابد.

اقتصاد و سیاست عراق روی پایه چاه نفتپیش بینی 90 دلاری شدن قیمت نفت با وجود افزایش تولید آمریکا

قیمت فروش نفت موربان برای ماه مه 58 سنت افزایش یافته و به یک دلار و 73 سنت در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/دبی رسیده است.
کاهش عرضه درجات متوسط و سنگین نفت خام به خاطر تعمیرات و نگهداری میادین نفتی در عربستان، ادامه کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش مصرف داخلی در چندین کشور تولید کننده خاورمیانه، احتمالاً از قیمت رسمی فروش نفت متوسط و سنگین عربستان هم حمایت می‌کند.
قیمت رسمی فروش درجات نفتی عربستان معمولاً پنجم هر ماه اعلام می‌شود و روند قیمت گذاری نفت ایران کویت و عراق را مشخص می‌کند. بدین ترتیب حدود 9 میلیون بشکه در روز نفت خام برای فروش به آسیا تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت آن طی یک ماه گذشته و بر اساس سود و قیمت‌ کالاها محاسبه می‌کند.